Tissuse And J. Hewitt: Smart Hair Transplant Trial In 2019!

RolfLeeBuckler

Experienced Member
My Regimen
Reaction score
984
wake me up then

Hattest du nochmal Kontakt zu TissUse?
Mir wurde seit mehreren Mails berichtet, dass Jon Knight immer noch aktiv nach GMP-Anlagen sucht, Fortschritte macht aber immer noch nichts zu vermelden ist.

Irgendwie befürchte ich, dass die sich nicht so sicher bezüglich der Effektivität sind und deshalb keine anderen Partner finden. Sie hätten die Studie ja auch selbst durchführen können, wenn sie so eroflgsversprechend wäre. Ein Update von J hewitt wäre mal hilfreich
 

MrV88

Senior Member
My Regimen
Reaction score
1,242
Hattest du nochmal Kontakt zu TissUse?
Mir wurde seit mehreren Mails berichtet, dass Jon Knight immer noch aktiv nach GMP-Anlagen sucht, Fortschritte macht aber immer noch nichts zu vermelden ist.

Irgendwie befürchte ich, dass die sich nicht so sicher bezüglich der Effektivität sind und deshalb keine anderen Partner finden. Sie hätten die Studie ja auch selbst durchführen können, wenn sie so eroflgsversprechend wäre. Ein Update von J hewitt wäre mal hilfreich
Leider keine Ahnung, die letzte Mail von denen war, dass sie keinerlei Infos mehr haben und man sich an die (japanischen?) Partner wenden müsste. Eine weitere Mail blieb unbeantwortet.

Diese ganze Idee, dass man ihn blockiert und es eigentlich genial sei und mit Partnern klappen würde glaube ich kaum. Selbst Replicel als Scheissfirma konnte Partner finden, Tissuse steckt wohl in den anfängen und keiner möchte in etwas so unbestimmtes investieren, außerdem ist seit langem Funkstille, sehr besorgniserregnend..

Man könnte die ja nochmal anschreiben?
 

RolfLeeBuckler

Experienced Member
My Regimen
Reaction score
984
Leider keine Ahnung, die letzte Mail von denen war, dass sie keinerlei Infos mehr haben und man sich an die (japanischen?) Partner wenden müsste. Eine weitere Mail blieb unbeantwortet.

Diese ganze Idee, dass man ihn blockiert und es eigentlich genial sei und mit Partnern klappen würde glaube ich kaum. Selbst Replicel als Scheissfirma konnte Partner finden, Tissuse steckt wohl in den anfängen und keiner möchte in etwas so unbestimmtes investieren, außerdem ist seit langem Funkstille, sehr besorgniserregnend..

Man könnte die ja nochmal anschreiben?
Habe ich vor zwei Wochen mit der Antwort, dass J Hewitt immer noch keinen Partner gefunden hat
 

werefckd

Experienced Member
My Regimen
Reaction score
595
Wenn Sie an Tissuse/J Hewitt glauben, glauben Sie wahrscheinlich auch an Santa Clauss :D
 
Last edited:

werefckd

Experienced Member
My Regimen
Reaction score
595
Naja, sie haben bisher keine falschen Tatsachen behauptet.
"J. Hewitt sucht einen Partner"

Mehr haben wir ja nicht gehört.
Und vermutlich wird das stimmen.

Frage mich aber, wieso die einfach nicht selbst die Studien in Deutschland starten. So extrem teuer kann es ja nicht sein, da tausend Firmen jedes Jahr Studien starten. Die meisten scheitern in der Phase zwei Studie.
Das wirtschaftliche Potenzial sollte ja gewaltig sein. Deswegen gibt es für mich keinen rationalen Grund, die Studie nicht selbst zu starten, AUßer man zweifelt an der Wirksamkeit...

Zudem wollte Tisssue laut einigen anderen Foren, noch 2014 eine eigenständige Studie durchführen.
Deswegen weiß ich nicht so ganz, was ich von denen halten soll.

Grundsätzlich aber ein sehr kompetentes Team. Ich wünsche mir, dass sie Erfolg haben werden. Sie forschen an sehr vielen sehr innovativen Sachen, beispielsweise auch nachwachsende Zähne. Brauche ich zwar nicht, aber ein großer Dienst an die Menschheit.

Wenn es an der Zeit ist, dass etwas heiß wird, aber stattdessen kalt wird, ist das immer ein schlechtes Zeichen.
 

H

Senior Member
Reaction score
775
I thought J hewitt had to find a partner why all this talk about release dates and finishing clinical trials?
 

jan_miezda

Banned
My Regimen
Reaction score
291
as I said, Tsuji will not be involved in hair cloning until 2022, no human trials will be started
yes he needs to research more still. its impossible to know how long that will take. you cant say 2022 because his research depend on funding and his team is already so small and his employer (riken) is not only focused on alopcia research. you can see on their social media (hairloss seems least of their concern and they don't even market his research to much, so he is in very early stage still or failed)
 

jan_miezda

Banned
My Regimen
Reaction score
291
Tsuji is out of hair cloning now
he stop his research completely? until 2022

i think these concept ben proven. they just need to do overcome some barriers: (but its a new technology and its nice to see how many paper are published annually) soon it will be viable option for us

Seminal studies demonstrated that papillae isolated from rat, guinea‐pig vibrissa, but also human, could induce HF formation when implanted into a recipient non‐hairy skin.29, 30 These experiments demonstrated that DP, unlike dermal fibroblasts, can reprogram non‐hairy epidermis to a follicular fate. Later on, several groups demonstrated hair regeneration in immunodeficient mice skin when combining different populations of dissociated cells,31 including DP and DS,32 but also freshly isolated epithelial bulge cells.33 More recently, ablation of DPCs unequivocally demonstrated its pivotal role on hair growth but not on epithelial HF maintenance.13 Moreover, the generation of rodent pelage by transplantation of dissociated DPCs has been possible in a variety of different approaches, as revised in Ohyama et al.34 However, inducing human HF‐like structures in nude mice only proved possible when human DPCs were combined with epidermal component,35-37 clearly indicating the need for EM interactions. Thus, a successful bioengineering solution will require an available amount of competent epithelial and inductive DPCs.


culturing cell is issue for haircloning (this is not from him cells but I think similar problem occur):

DP in vitro cell expansion is inevitable toward the development of a clinically relevant tissue engineering‐based solution for HF regeneration. However, two major technical burdens have limited the attainment of human trichogenic DPCs. In contrast to mouse, isolation of human DPCs requires DP microdissection from HF punches, as enzymatic digestion with trypsin and collagenase inefficiently works to generate single cells for FACS‐sorting, and robust cell surface markers (as, eg, CD133 in the mouse) remain to be defined.34 Moreover, enzymatic digestion would deprive DP of its natural and distinctive extracellular matrix microenvironment, which is essential for hair inductive properties. This is also a caveat of in vitro expansion, particularly under regular culture conditions lacking key environmental cues.38, 39 Considering the relevance of DP for HF cycle, massive effort has been made on finding out an in vitro expansion procedure for human DPCs that preserves, or alternatively rescues, their hair inductive ability.
 
Last edited:
Top