Italian Hair Loss Lotion To Hit The Market In 2016

MrJolly16

Experienced Member
Reaction score
602
We have to stay postive and let´s see what happens, cause it´s just a matter of time Fidia releases new info! Besides in two or three weeks some of us will try the "fake" Brotzu lotion.

UPDATED (22-08-16) / List of users who are part of the GB:

- Female: Pasbrillantebrunette (28, France).

- Male: Blackber (28, US), Janko (Age, country?), MrJolly16 (31, Spain).
 

Nadia1972

Established Member
My Regimen
Reaction score
81
Reading at the paper in IL dermatologo i have my doubts too, since those molecules are known and everything, but I am still wanting to give it a try. I better try Brotzu, RU, SEti on my scalp than messing with my hormones during years, ending up with pulmonary embolie !
What are you trying to do ?
Tu es français je pense .Moi aussi.Je vais Telogen Effluvium répondre en français.J'ai cru lire que tu ne pouvais pas prendre d'hormones.Je comprends.Pour moi le seul traitement vraiment viable c'est celui du Dr Tsuji .Dans 4 ans maxi ,il sera sur le marché.Tu as peut être une fibrose du scalp et il faut assainir tout ça et mettre des facteurs de croissance dans ton minoxidil.Sur docti il y a quelqu'un qui s'appelle Nix et il s'y connait vraiment beaucoup
 

Nadia1972

Established Member
My Regimen
Reaction score
81
Je suis une femme, et les hormones sont trop risquées. Je passerai peut être Spironolactone dans 3 mois. Je Telogen Effluvium remercie pour tes conseils. J'utilise minoxidil, progesterone (pas tous les jours), bientôt j'ajoute stemoxydine. J'ai eu une amélioration avec l'huile de ricin; Bien utilisés, les ingrédients naturels peuvent être efficaces. Mais ce que je veux dire c'est qu'il ne faut pas jeter dors et déjà la lotion Brotzu aux oubliettes. Il y a des choses surprenantes, mais je veux bien essayer. Je vois qui est Niix; personnellement, je ne pourrais pas mettre autant de choses sur mon crâne que lui.
Il ne met rien de dangereux.Comme hormone ,il ne prend que fina et que depuis très peu de temps.Il ajoute juste des peptides à tous ça .Rien de bien méchant.T'as jamais pensé à prendre Duta ou bien fina ? Après Androcur, Duta est l'un des anti androgènes les plus puissants.Fina paraît il que ça ne fonctionne pas mais je suis sur un forum américain pour femme et comme elles n'ont pas droit à andocur ,beaucoup prennent finaà la place.Et avec minoxidil ,elles disent qu'elles ont de la repouse.
Non sérieux pour moi cette lotion c'est une grosse farce.Je suis certaine que ça ne marchera pas.Mais ce n'est que mon avis.Cela ne Telogen Effluvium coûte rien d'essayer à part ton argent.Mais tu devrais vraiment penser à assainir ton scalp.C'est obligaoire dans une Androgenetic Alopecia de plusieurs année.Je vais commander demain le DMSO et l'huile de ricin
 

Afro_Vacancy

Senior Member
My Regimen
Reaction score
11,938
Il ne met rien de dangereux.Comme hormone ,il ne prend que fina et que depuis très peu de temps.Il ajoute juste des peptides à tous ça .Rien de bien méchant.T'as jamais pensé à prendre Duta ou bien fina ? Après Androcur, Duta est l'un des anti androgènes les plus puissants.Fina paraît il que ça ne fonctionne pas mais je suis sur un forum américain pour femme et comme elles n'ont pas droit à andocur ,beaucoup prennent finaà la place.Et avec minoxidil ,elles disent qu'elles ont de la repouse.
Non sérieux pour moi cette lotion c'est une grosse farce.Je suis certaine que ça ne marchera pas.Mais ce n'est que mon avis.Cela ne Telogen Effluvium coûte rien d'essayer à part ton argent.Mais tu devrais vraiment penser à assainir ton scalp.C'est obligaoire dans une Androgenetic Alopecia de plusieurs année.Je vais commander demain le DMSO et l'huile de ricin

Ta certitude est baser sur pas mal rien.
Tu aime être négatif.

Mais le castor oil, qui n'a aucune preuve clinique, tu en parle comme si c'est une potion magique.
 

Nadia1972

Established Member
My Regimen
Reaction score
81
As you said it's a matter of belief and I have not faith.I does not fina. I'm a woman. But I think a thousand times more hormones because they have demonstrated their efficiency.
But make your own expérience.It will not be the first nor the last disappointment
 

Nadia1972

Established Member
My Regimen
Reaction score
81
Tu penses quoi quant au fait d'appliquer Diane en lotion, couplée à spironolactone ? J'ai un peu peur niveau circulation sanguine dans le sclap.
Je sais pas à quel point ça traverse.Tout dépend des médocs .Chacun a une action différente.Vas sur docti tu expliques ton cas à Nix et il Telogen Effluvium dira son avis.Comme il n'a pas le droit de donner des consultations sur docti ,propose lui en MP
 

Afro_Vacancy

Senior Member
My Regimen
Reaction score
11,938
Do you mix stemo with minoxidil ? Also, is15 mg Ru enough ?
Castor oil is good, no doubt about that.

RU is dissolved in minoxidil. Then each morning I pour 1 ml of minoxidil on my head, and 4ml of stemox. At 15 mg, the RU should give a small improvement, probably not enough.

There's no convincing evidence on castor oil -- it's heresay. But I suppose I could apply my anti-acne castor oil cream on my head. It's a white cream though so I'm afraid it would make everything dirty.
 

Nadia1972

Established Member
My Regimen
Reaction score
81
je Telogen Effluvium demande ça parce que plus on est diffus moins les traitements fonctionne.Tu ne semble pas très atteinte au niveau du scalp.Parle avec nix il Telogen Effluvium conseillera au mieux.C'est dommage que tu ne puisses pas prendre d'hormones.En 3 mois 6 mois ,ton problème serait réglé.En plus t'es une femme.Les hormones et les traitements en général fonctionnent très bien sur nous
Moi je suis très diffuse.Donc je ne récupèrerai jamais tout .Mais les hormones fonctionnent pas mal sur moi.Même le duvet est en train de se transformer en cheveux terminaux
Tu peux pas prendre des anti coagulants et prendre des hormones pendant 6 mois ,le temps que tes cheveux repoussent ? les hormones c'est ce qui marchent le mieux sans conteste dans l'Androgenetic Alopecia
 

Nadia1972

Established Member
My Regimen
Reaction score
81
Si tu as fait un oedème ,aucun Doctor n' acceptera de Telogen Effluvium prescrire des hormones.
Non il y est toujours .Cherche bien.Il y a des produits qui augmente les effets du minoxidil .Demande à Nix.Sinon je peux Telogen Effluvium donner les infos pour ça.Tiens moi au courant
 

tzt

Experienced Member
My Regimen
Reaction score
912
You are right, sorry.
please keep me update about the GB lotion. next GB i'll try to participate and ship it to PARIS. want to know how the french customs service gonna do !! and how it does cost the product in total including shipping to paris .

thx
 

OFXMBLD

Member
Reaction score
39
We have to stay postive and let´s see what happens, cause it´s just a matter of time Fidia releases new info! Besides in two or three weeks some of us will try the "fake" Brotzu lotion.

UPDATED (22-08-16) / List of users who are part of the GB:

- Female: Pasbrillantebrunette (28, France).

- Male: Blackber (28, US), Janko (Age, country?), MrJolly16 (31, Spain).

29, China
 

OFXMBLD

Member
Reaction score
39
Just to be clear, this list is for people who want to be part of the next group buy, or those who purchased in the last group buy? I missed the last group buy. Also, is it really not possible to edit posts?
 

Janko

Experienced Member
My Regimen
Reaction score
1,242
I am 23, Slovakia. Inside EU you are allright. You don´t pay VAT and also free of customs. For you who are outside EU read the terms of your country and then write spato what to write on the packet. e.g.: If you send stuff from outside EU to EU and price of it is under 22€ you are free of tax and customs.
 

Mattias

Established Member
My Regimen
Reaction score
94
Well the holidays must be over because i got the same generic email today.

Dear Mattias,


Fidia just began a clinical trial, with a defined protocol, focusing on a specific formulation suitable for industrial scaling-up.


Regretfully, we are not able to figure out in advance the formulation’s effectiveness and tolerability, that shall be demonstrated during the trial, with statistical significance and clinical relevance.

The trial panel has already been defined and we cannot further improve the number of patients included.


Neither exact launch plans nor time-to-market priorities have been defined for the product yet.


We will keep you abreast of the company’s future steps in this concern.


Please, do not hesitate to contact us if you have any further questions on the subject.


Cordially yours.
Caterina Cremona

Comunicazione
 
Top